Ogólne warunki

Artykuł 1 – Definicje

W niniejszych warunkach rozumie się przez:

Okres odstąpienia: okres, w którym konsument może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy.

Konsument: osoba fizyczna, która nie działa w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej i zawiera umowę na odległość z przedsiębiorcą.

Umowa długoterminowa: umowa zawarta na odległość dotycząca serii produktów i/lub usług, których dostawa i/lub odbiór są rozłożone w czasie.

Trwały nośnik danych: każde narzędzie umożliwiające konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji skierowanych osobiście do niego w sposób umożliwiający przyszłe odwołanie się do nich oraz niezmienione odtworzenie przechowywanych informacji.

Prawo odstąpienia od umowy: możliwość konsumenta odstąpienia od umowy zawartej na odległość w określonym okresie odstąpienia.

Przedsiębiorca: osoba fizyczna lub prawna, która oferuje produkty i/lub usługi konsumentom na odległość.

Umowa zawarta na odległość: umowa, w ramach której, w systemie zorganizowanym przez przedsiębiorcę do sprzedaży produktów i/lub usług na odległość, aż do momentu zawarcia umowy korzysta się wyłącznie z jednego lub więcej środków porozumiewania się na odległość.

Środek porozumiewania się na odległość: narzędzie, które może być użyte do zawarcia umowy bez jednoczesnej fizycznej obecności konsumenta i przedsiębiorcy w tym samym miejscu.

Ogólne Warunki: niniejsze Ogólne Warunki przedsiębiorcy.


Artykuł 2 – Tożsamość przedsiębiorcy

Norvana
Elzenstraat 18, 2381 Ravels
Adres e-mail: service@norvana.pl
Numer VAT: BE1029.521.772


Artykuł 3 – Zakres stosowania

Niniejsze ogólne warunki mają zastosowanie do każdej oferty przedsiębiorcy oraz do każdej umowy zawartej na odległość i każdego zamówienia pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem.

Przed zawarciem umowy na odległość tekst niniejszych ogólnych warunków zostanie udostępniony konsumentowi. Jeżeli nie jest to w uzasadniony sposób możliwe, przed zawarciem umowy na odległość przedsiębiorca wskaże, że ogólne warunki są dostępne do wglądu w jego siedzibie oraz że zostaną niezwłocznie i bezpłatnie przesłane konsumentowi na jego żądanie.

Jeżeli umowa na odległość zostaje zawarta drogą elektroniczną, w odstępstwie od poprzedniego ustępu i przed jej zawarciem, tekst niniejszych ogólnych warunków może zostać udostępniony konsumentowi w formie elektronicznej w taki sposób, aby mógł on łatwo zapisać go na trwałym nośniku danych. Jeżeli nie jest to w uzasadniony sposób możliwe, przedsiębiorca przed zawarciem umowy poinformuje, gdzie można zapoznać się z ogólnymi warunkami w formie elektronicznej oraz że na żądanie konsumenta zostaną one przesłane bezpłatnie, drogą elektroniczną lub inną.

W przypadku gdy oprócz niniejszych ogólnych warunków obowiązują również szczególne warunki dotyczące określonych produktów lub usług, stosuje się odpowiednio ustępy drugi i trzeci, a w przypadku sprzeczności konsument może powoływać się na postanowienie, które jest dla niego najkorzystniejsze.

Jeżeli jedno lub więcej postanowień niniejszych ogólnych warunków okaże się w całości lub w części nieważne lub zostanie unieważnione, pozostałe postanowienia umowy i warunków pozostają w mocy, a nieważne postanowienie zostanie zastąpione innym, które jak najwierniej oddaje pierwotny cel.

Sytuacje nieuregulowane w niniejszych ogólnych warunkach należy oceniać „zgodnie z duchem” niniejszych warunków.

Niejasności dotyczące interpretacji lub treści jednego bądź kilku postanowień niniejszych ogólnych warunków należy interpretować „zgodnie z ich duchem” niniejszych ogólnych warunków handlowych.

Artykuł 4 – Oferta

Jeżeli oferta ma ograniczony okres ważności lub jest składana pod określonymi warunkami, zostanie to wyraźnie wskazane w treści oferty.

Oferta jest niezobowiązująca. Przedsiębiorca ma prawo do zmiany lub dostosowania oferty.

Oferta zawiera pełny i dokładny opis oferowanych produktów i/lub usług. Opis jest wystarczająco szczegółowy, aby umożliwić konsumentowi właściwą ocenę oferty. Jeżeli przedsiębiorca korzysta z ilustracji, są one wiernym odzwierciedleniem oferowanych produktów i/lub usług. Oczywiste pomyłki lub błędy w ofercie nie wiążą przedsiębiorcy.

Wszystkie obrazy, specyfikacje i dane zawarte w ofercie mają charakter orientacyjny i nie mogą stanowić podstawy do roszczeń odszkodowawczych lub rozwiązania umowy.

Zdjęcia produktów przedstawiają rzeczywisty wygląd oferowanych towarów. Przedsiębiorca nie może jednak zagwarantować, że kolory wyświetlane na ekranie dokładnie odpowiadają rzeczywistym kolorom produktów.

Każda oferta zawiera informacje, które w sposób jasny określają prawa i obowiązki konsumenta wynikające z jej przyjęcia, w szczególności dotyczące:

  • ceny, w tym podatków,

  • ewentualnych kosztów wysyłki,

  • sposobu zawarcia umowy oraz czynności, które są do tego wymagane,

  • stosowania (lub nie) prawa odstąpienia od umowy,

  • sposobu płatności, dostawy i wykonania umowy,

  • okresu ważności oferty lub okresu, w którym przedsiębiorca gwarantuje cenę,

  • wysokości opłat za korzystanie ze środków porozumiewania się na odległość, jeśli różnią się one od zwykłych stawek,

  • informacji o archiwizacji umowy oraz sposobie jej udostępnienia konsumentowi,

  • możliwości sprawdzenia i poprawienia danych przed zawarciem umowy,

  • języków, w których można zawrzeć umowę,

  • kodeksów postępowania, którym podlega przedsiębiorca, i sposobu ich elektronicznego wglądu,

  • minimalnego czasu trwania umowy w przypadku umów długoterminowych,

  • oraz dostępnych rozmiarów, kolorów i materiałów (jeśli dotyczy).


Artykuł 5 – Zawarcie umowy

Umowa zostaje zawarta w momencie zaakceptowania oferty przez konsumenta i spełnienia warunków w niej określonych, z zastrzeżeniem postanowień ustępu 4.

Jeżeli konsument przyjmuje ofertę drogą elektroniczną, przedsiębiorca niezwłocznie potwierdza jej otrzymanie w formie elektronicznej. Dopóki to potwierdzenie nie zostanie wysłane, konsument może odstąpić od umowy.

Jeżeli umowa jest zawierana elektronicznie, przedsiębiorca podejmuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zabezpieczenia elektronicznego przesyłu danych oraz zapewnienia bezpiecznego środowiska internetowego. Jeżeli konsument dokonuje płatności elektronicznie, przedsiębiorca zapewnia stosowne środki bezpieczeństwa.

Przedsiębiorca może – w granicach prawa – sprawdzić, czy konsument jest w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań płatniczych oraz zebrać inne informacje istotne dla odpowiedzialnego zawarcia umowy. Jeżeli z analizy wynika, że istnieją uzasadnione powody do odmowy, przedsiębiorca ma prawo – z uzasadnieniem – odmówić zamówienia lub uzależnić jego realizację od szczególnych warunków.

Przedsiębiorca przekaże konsumentowi, wraz z produktem lub usługą, następujące informacje – na piśmie lub w formie umożliwiającej ich zapisanie na trwałym nośniku danych:

a. adres siedziby przedsiębiorcy, do którego konsument może kierować reklamacje;
b. warunki i sposób skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub jasną informację o jego wyłączeniu;
c. informacje o gwarancjach i obsłudze posprzedażowej;
d. dane określone w artykule 4 ust. 3, o ile nie zostały wcześniej przekazane;
e. warunki wypowiedzenia umowy, jeśli dotyczy ona okresu dłuższego niż rok lub jest bezterminowa.

W przypadku umowy długoterminowej powyższe obowiązki dotyczą wyłącznie pierwszej dostawy.

Każda umowa zostaje zawarta pod warunkiem dostępności zamówionych produktów.


Artykuł 6 – Prawo odstąpienia od umowy

Przy zakupie produktów konsument ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni. Termin ten rozpoczyna się następnego dnia po otrzymaniu produktu przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią.

W okresie odstąpienia konsument powinien obchodzić się z produktem i jego opakowaniem z należytą starannością. Produkt może być rozpakowany lub użyty wyłącznie w zakresie niezbędnym do oceny jego charakteru, cech i funkcjonowania.
Jeżeli konsument korzysta z prawa odstąpienia, powinien zwrócić produkt wraz ze wszystkimi akcesoriami, najlepiej w oryginalnym opakowaniu, zgodnie z rozsądnymi i jasnymi instrukcjami przedsiębiorcy.

Konsument, który chce skorzystać z prawa odstąpienia, musi powiadomić o tym przedsiębiorcę w ciągu 14 dni od otrzymania produktu, wysyłając pisemne zawiadomienie lub wiadomość e-mail.
Po zgłoszeniu odstąpienia produkt należy odesłać w ciągu kolejnych 14 dni. Konsument musi udowodnić, że produkt został zwrócony na czas, np. poprzez dowód nadania przesyłki.

Jeżeli konsument nie poinformuje o chęci odstąpienia w przewidzianym terminie lub nie odeśle produktu w odpowiednim czasie, zakup staje się ostateczny.


Artykuł 7 – Koszty w przypadku odstąpienia od umowy

Jeżeli konsument korzysta z prawa odstąpienia od umowy, koszty zwrotu produktu ponosi konsument.

Jeżeli konsument dokonał płatności, przedsiębiorca zwróci otrzymaną kwotę tak szybko, jak to możliwe, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od momentu odstąpienia od umowy.
Warunkiem zwrotu pieniędzy jest wcześniejsze otrzymanie przez sprzedawcę zwracanego produktu lub przedstawienie niepodważalnego dowodu jego odesłania.


Artykuł 8 – Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy

Przedsiębiorca może wyłączyć prawo odstąpienia od umowy przez konsumenta w odniesieniu do produktów wymienionych w ustępach 2 i 3.
Wyłączenie tego prawa jest możliwe tylko wtedy, gdy przedsiębiorca wyraźnie wskazał to w ofercie, najpóźniej przed zawarciem umowy.

Wyłączenie prawa odstąpienia dotyczy produktów:

a. wytworzonych przez przedsiębiorcę zgodnie ze specyfikacjami konsumenta;
b. mających wyraźnie osobisty charakter;
c. które ze względu na swój charakter nie mogą zostać zwrócone;
d. które mogą szybko się zepsuć lub przeterminować;
e. których cena jest zależna od wahań na rynku finansowym, na które przedsiębiorca nie ma wpływu;
f. będących pojedynczymi egzemplarzami gazet lub czasopism;
g. zawierających nagrania audio, wideo lub oprogramowanie komputerowe, których opakowanie (plomba) zostało otwarte przez konsumenta;
h. stanowiących produkty higieniczne, których opakowanie zostało otwarte po dostawie.

Wyłączenie prawa odstąpienia może również dotyczyć usług:

a. związanych z zakwaterowaniem, transportem, gastronomią lub rekreacją, które mają być wykonane w określonym terminie lub w określonym okresie;
b. których realizacja rozpoczęła się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem okresu odstąpienia;
c. dotyczących zakładów i loterii.


Artykuł 9 – Cena

W okresie ważności oferty ceny oferowanych produktów i/lub usług nie zostaną podwyższone, z wyjątkiem zmian wynikających ze zmian stawek VAT.

W przeciwieństwie do poprzedniego ustępu, przedsiębiorca może oferować produkty lub usługi, których ceny są uzależnione od wahań na rynku finansowym i na które nie ma wpływu, po cenach zmiennych. Zależność od wahań i fakt, że podane ceny są jedynie orientacyjne, zostaną wyraźnie wskazane w ofercie.

Podwyżki cen w ciągu 3 miesięcy od zawarcia umowy są dozwolone wyłącznie wtedy, gdy wynikają z przepisów prawa lub regulacji.

Podwyżki cen po upływie 3 miesięcy od zawarcia umowy są dozwolone tylko wtedy, gdy przedsiębiorca zastrzegł sobie takie prawo i:
a. wynikają z przepisów prawa lub regulacji, lub
b. konsument ma prawo rozwiązać umowę ze skutkiem od dnia wejścia w życie podwyżki cen.

Wszystkie ceny podane w ofercie produktów lub usług są cenami brutto (z VAT).

Wszystkie ceny są podane z zastrzeżeniem błędów drukarskich i pisarskich.
Za skutki takich błędów nie ponosi się odpowiedzialności.
W przypadku błędu drukarskiego lub pisarskiego przedsiębiorca nie jest zobowiązany do dostarczenia produktu po błędnej cenie.


Artykuł 10 – Zgodność i gwarancja

Przedsiębiorca gwarantuje, że oferowane produkty i/lub usługi są zgodne z umową, z opisem w ofercie, z rozsądnymi wymogami jakości oraz z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami obowiązującymi w dniu zawarcia umowy.
Jeśli zostało to uzgodnione, przedsiębiorca gwarantuje również, że produkt nadaje się do określonego celu innego niż zwykłe użytkowanie.

Gwarancja udzielona przez przedsiębiorcę, producenta lub importera nie narusza ustawowych praw konsumenta wobec przedsiębiorcy wynikających z umowy.

Wszelkie wady lub błędnie dostarczone produkty należy zgłaszać przedsiębiorcy na piśmie w ciągu 14 dni od daty dostawy.
Zwracane produkty muszą być w oryginalnym opakowaniu i w stanie nienaruszonym.

Okres gwarancji udzielonej przez przedsiębiorcę odpowiada okresowi gwarancji producenta.
Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za przydatność produktów do indywidualnego zastosowania przez konsumenta ani za porady dotyczące użytkowania lub zastosowania produktów.

Gwarancja nie obowiązuje, jeśli:
a. konsument samodzielnie naprawił lub zmodyfikował produkt albo zlecił to osobie trzeciej;
b. produkt był narażony na nietypowe warunki, był używany niezgodnie z przeznaczeniem lub instrukcją przedsiębiorcy;
c. wada wynika całkowicie lub częściowo z przepisów prawnych dotyczących rodzaju lub jakości użytych materiałów.


Artykuł 11 – Dostawa i realizacja

Przedsiębiorca dołoży wszelkich starań, aby zachować najwyższą staranność przy przyjmowaniu i realizacji zamówień produktów.

Miejscem dostawy jest adres podany przez konsumenta.

Z zastrzeżeniem postanowień artykułu 4, przedsiębiorca zrealizuje zaakceptowane zamówienia w możliwie najkrótszym terminie, jednak nie później niż w ciągu 30 dni, chyba że konsument zgodził się na dłuższy termin dostawy.
Jeżeli dostawa zostanie opóźniona lub zamówienie nie może być zrealizowane (w całości lub częściowo), konsument zostanie o tym poinformowany najpóźniej w ciągu 30 dni od złożenia zamówienia.
W takim przypadku konsument ma prawo rozwiązać umowę bez ponoszenia kosztów i żądać zwrotu pieniędzy.

W przypadku rozwiązania umowy zgodnie z powyższym, przedsiębiorca zwróci kwotę zapłaconą przez konsumenta w ciągu 14 dni od rozwiązania umowy.

Jeśli dostarczenie zamówionego produktu okaże się niemożliwe, przedsiębiorca dołoży starań, aby zaoferować produkt zastępczy.
Najpóźniej w momencie dostawy konsument zostanie w sposób jasny poinformowany, że produkt jest zamiennikiem.
W przypadku produktów zastępczych prawo odstąpienia nie może zostać wyłączone.
Koszty zwrotu produktu zastępczego ponosi przedsiębiorca.

Ryzyko uszkodzenia lub zaginięcia produktów przechodzi na konsumenta dopiero w momencie ich doręczenia lub przekazania wskazanemu przedstawicielowi, chyba że uzgodniono inaczej.


Artykuł 12 – Umowy długoterminowe: czas trwania, wypowiedzenie i przedłużenie

Wypowiedzenie

Konsument może w każdej chwili wypowiedzieć umowę zawartą na czas nieokreślony dotyczącą regularnej dostawy produktów (w tym energii elektrycznej) lub usług, z zachowaniem maksymalnie jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia.

Konsument może wypowiedzieć umowę zawartą na czas określony dotyczącą regularnej dostawy produktów lub usług, na koniec okresu obowiązywania, z zachowaniem maksymalnie jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia.

Konsument ma prawo:
a. wypowiedzieć umowę w dowolnym momencie i nie być ograniczonym do określonych dat;
b. wypowiedzieć umowę w taki sam sposób, w jaki została zawarta;
c. wypowiedzieć ją z takim samym okresem wypowiedzenia, jaki obowiązuje przedsiębiorcę.


Przedłużenie

Umowa zawarta na czas określony dotycząca regularnej dostawy produktów lub usług nie może zostać automatycznie przedłużona na określony okres.

Wyjątkiem jest umowa na dostawę gazet, czasopism lub tygodników, która może zostać automatycznie przedłużona na maksymalnie trzy miesiące, pod warunkiem że konsument może ją wypowiedzieć z miesięcznym okresem wypowiedzenia.

Umowa na czas określony może być przedłużona na czas nieokreślony tylko wtedy, gdy konsument może ją wypowiedzieć w dowolnym momencie z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia (lub trzymiesięcznym w przypadku umów dotyczących prasy dostarczanej rzadziej niż raz w miesiącu).

Umowy próbne lub promocyjne na dostawę gazet, czasopism lub tygodników nie są automatycznie przedłużane i kończą się po okresie próbnym.

Artykuł 13 – Płatność

O ile nie uzgodniono inaczej, kwoty należne od konsumenta muszą zostać uregulowane w ciągu 7 dni roboczych od rozpoczęcia okresu odstąpienia od umowy, o którym mowa w artykule 6 ustęp 1.
W przypadku umowy o świadczenie usług termin ten zaczyna biec od momentu, gdy konsument otrzyma potwierdzenie zawarcia umowy.

Konsument ma obowiązek niezwłocznie zgłosić przedsiębiorcy wszelkie błędy lub nieścisłości w przekazanych lub podanych danych dotyczących płatności.

W przypadku braku płatności ze strony konsumenta, przedsiębiorca ma – z zastrzeżeniem obowiązujących przepisów prawa – prawo do obciążenia konsumenta uzasadnionymi kosztami, które zostały wcześniej jasno przedstawione.


Artykuł 14 – Procedura składania reklamacji

Reklamacje dotyczące realizacji umowy muszą zostać złożone w ciągu 7 dni od momentu, gdy konsument stwierdził wady, z pełnym i jasnym opisem problemu, skierowanym do przedsiębiorcy.

Reklamacje złożone do przedsiębiorcy zostaną rozpatrzone w ciągu 14 dni od daty ich otrzymania.
Jeśli rozpatrzenie reklamacji wymaga więcej czasu, przedsiębiorca w terminie 14 dni poinformuje konsumenta o otrzymaniu reklamacji oraz wskaże przewidywany termin udzielenia pełnej odpowiedzi.

Jeśli reklamacja nie może zostać rozwiązana w drodze porozumienia, powstaje spór, który może zostać rozstrzygnięty zgodnie z procedurą rozstrzygania sporów.

Złożenie reklamacji nie wstrzymuje zobowiązań przedsiębiorcy, chyba że przedsiębiorca wyraźnie stwierdzi inaczej na piśmie.

Jeżeli przedsiębiorca uzna reklamację za zasadną, może według własnego uznania bezpłatnie wymienić lub naprawić dostarczony produkt.


Artykuł 15 – Spory

Wszystkie umowy zawarte pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem, do których mają zastosowanie niniejsze ogólne warunki, podlegają wyłącznie prawu Belgisku, nawet jeśli konsument zamieszkuje poza granicami Belgie.

Darmowa wysyłka

Darmowa wysyłka na terenie całej Polski

Obsługa klienta

Zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji.

14-dniowa gwarancja zwrotu

Łatwe i szybkie zwroty

Bezpieczne płatności

Kupuj z pewnością, Twoje bezpieczeństwo jest naszym priorytetem